Forum over Brahma's en Brahma Krielen Forum over Brahma's en Brahma Krielen
Dit forum gaat over Brahma's en Brahma Krielen.
Forum over Brahma's en Brahma Krielen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Hen wordt tot (bijna) bloedens toe gedekt

Reageren    Forum over Brahma's en Brahma Krielen -> Huisvesting van Brahma's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
soof109

BerichtGeplaatst: 22-06-2020 17:45:37    Onderwerp: Hen wordt tot (bijna) bloedens toe gedekt Reageren met citaat

Hi mede Brahma eigenaren,

Wij hebben 2 Brahma hennen en 1 heel mooie haan. Onze haan dekt beide kippen, maar nu is 1 kip bijna 21 dagen aan het broeden en dekte hij de andere kip, die niet op het nest zat, deze periode steeds 1-2x per dag. Helaas is haar rug nu deels kaal en is de huid rood en vochtig omdat hij nu enkel haar kan lastig vallen. Ik heb een apart stuk ren gemaakt en daar lok ik de hen (of de haan) in als ik ze uit het nachthok heb gelaten 's ochtends zodat ze overdag veilig zit. 's avonds probeer ik dan als het donker wordt de hen weer bij de haan te laten zodat ze samen naar het hok kunnen gaan, helaas als ik nét iets te vroeg ben dan dekt de haan haar alsnog... Ik weet niet of dit een houdbare situatie is met dat steeds apart zetten aangezien ik soms ook savonds nog moet werken.
Bestaat er zo iets als een rugbeschermer voor hennen? Ik heb al nagedacht over een soort shirt te maken van wat stevigere stof, maar ik vroeg me af wat voor oplossingen er nog meer zijn...

De haan in totaal 6 hennen geven lukt niet, in ons kippenhok zouden echt max 4 kippen in totaal passen... een tweede kippenhok is heel duur en het is een studentenhuis dus niemand wilt veel geld investeren... een nachthok is hier echt vereist want er zitten veel marters en vossen.

En omdat het zo'n mooie haan is willen we hem niet weg doen, maar eerst wat kuikentjes van hem krijgen...

Graag hoor ik wat jullie voor creatieve ideeën hebben. (de kip heeft meerdere plaatsen om te schuilen overigens, maar hij grijpt zijn kans toch 1-2x per dag)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    Forum over Brahma's en Brahma Krielen -> Huisvesting van Brahma's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: